Tony’s Chocolonely väljer Ajensi i Norden

Chokladmärket Tony’s Chocolonely växlar upp den nordiska marknadsföringen och väljer Ajensi som partner för den digitala marknadsföringen. Uppdraget syftar till att stärka Tony’s varumärke och närvaro på den nordiska marknaden med start i Sverige och Finland.

Tony's Chocoonely grundades 2005 av den nederländske journalisten Teun van de Keuken, som en reaktion mot det illegala barnarbete och moderna slaveri han belyste på kakaoodlingar i västafrika. Sedan dess har bolagets färgglada förpackningar med ojämnt delade chokladkakor vuxit explosionsartat och finns idag i flera länder över hela världen. I Sverige och Finland har Tony’s Chocolonely vuxit stadigt senaste åren och finns nu tillgängliga i ett stort antal butiker, samtidigt som de fortsätter att driva på sin agenda för en ansvarsfull chokladindustri genom olika samarbetsprojekt och initiativ.

"Genom att samarbeta med Ajensi får vi möjlighet att ta vår digitala marknadsföring till nästa nivå för att fortsätta växa och därigenom göra större inverkan på branschen" säger John Sjöblom, Country Manager Nordics, Tony’s Chocolonely.”

Ajensi startades i september 2021 av Pontus Krantz, Erik Flodin och Felix Kruth. Byrån har profilerat sig som en kanalagnostisk marknadspartner som kombinerar strategi och utförande för digitala kanaler. De har sedan starten arbetat med kunder som Swedish Stockings, Nocco, Barebells, Klarna & The Singular Society.

"Tony's Chocolonely är ett äkta missionsdrivet varumärke med en fantastisk historia, och att få nå ut med deras arbete om att göra chokladindustrin 100% slavfri känns bra på fler sätt än att få ett nytt kunduppdrag" säger Erik, medgrundare av Ajensi.

Hör av dig och dela dina utmaningar så ser vi om vi är rätt partner även för er.